Home Zo zákulisia Bratislavské kluby sumarizujú straty

Bratislavské kluby sumarizujú straty

by Igor Uher

BRATISLAVA – Koniec veľkonočných sviatkov je už tradične pre väčšinu tenistov nerozlučne spojený s prvými tréningmi pod modrou oblohou. Príjemné jarné počasie, ako aj povzbudzujúce správy zo zahraničia o postupnom uvoľňovaní karanténnych opatrení, stupňujú nedočkavosť všetkých, ktorí už niekoľko mesiacov nedržali raketu v ruke.

Pretrvávajúce uzavretie športových areálov na Slovensku však mení plány nielen všetkým netrpezlivým, ktorí chcú konečne otestovať kvalitu čerstvej antuky na už pripravených, pritom však stále prázdnotou zívajúcich dvorcoch. Pokračujúca štátom nariadená karanténa spôsobuje vrásky hlavne klubovým funkcionárom, ktorým nezostáva nič iné ako bilancovať vzniknuté škody.

Enormnú finančnú záťaž im spôsobilo predovšetkým predčasné ukončenie zimnej sezóny, ktoré malo za následok uzavretie hál a s tým spojenú nevyhnutnú kompenzáciu vzniknutých škôd všetkým, ktorí si v nich prenajali hodiny. Do akej miery poznamenal športový lockout ďalší chod najväčších bratislavských klubov sme zisťovali u ich manažmentu. Odpovede na otázky nám zaslali riaditeľka Slávie Agrofert Ing. Mária Kolimárová, manažérka AŠK Inter Jana Chobotová, majiteľ Pro Setu Štefan Ba a Sekretárka TK Slovan JUDr. Radka Zrubáková.



Koľko dní pred plánovaným termínom ste ukončili halovú sezónu?

Mária Kolimárová (Slávia Agrofert): „Halovú sezónu sme museli ukončiť 14 dní pred plánovaným termínom.“

Jana Chobotová (Inter): „Areál sme uzavreli mesiac pred ukončením zimnej sezóny.“

Radka Zrubáková (Slovan): „ Zimnú sezónu sme ukončili o sedem dní skôr, než sme plánovali.“

Štefan Ba (Pro Set): „Nafukovačku sme uzavreli 45 dní pred termínom.“

Nespôsobilo klubu predčasné uzavretie kurtov v zimnom období existenčné problémy?

Kolimárová (Slávia Agrofert): „Spôsobilo. Museli sme upraviť poplatky za marec 2020 pre hráčov na úrovni 50 percent a to isté platí i pre verejnosť, ktorá mala u nás prenajaté dvorce. Náklady na energie, mzdové náklady a režijné náklady však znášame v plnej výške.“

Chobotová (Inter): „Aj za normálnych okolností bola prevádzka nafukovacích hál na hranici rentability. Samozrejme, že prerušenie činnosti malo za následok výpadok príjmov z prenájmu hál.“

Zrubáková (Slovan): „Problémy nám spôsobuje nielen ukončenie zimnej sezóny, ale aj pokračujúce nútené zatvorenie športovísk.“

Ba (Pro Set): „To ukáže čas. Každopádne, straty určite máme. Sú však aj tenisové areály, ktoré nafukovaciu halu nemajú, no napriek tomu dokážu prežiť. Všetko je to o finančnej politike daného klubu.“



Koľko má váš klub členov a koľkých z nich sa predčasné ukončenie halovej sezóny dotklo?

Chobotová (Inter): „Máme 27 registrovaných športovcov a predčasné ukončenie sa dotklo všetkých.“

Zrubáková (Slovan): Situácia sa týka približne 200 registrovaných hráčov.“

Kolimárová (Slávia Agrofert): Predčasné ukončenie sezóny sa dotklo 154 závodných a približne 20 rekreačných hráčov.“

Ba (Pro Set): Ťažko povedať. Nikdy som neriešil počet členov, ale obsadenosť kurtov.“

Máte spätnú väzbu, ako klienti reagovali na vzniknutú situáciu?

Chobotová (Inter): „Keďže aktuálna situácia v súvislosti s vyhláseným stavom núdze sa dotýka všetkých oblastí fungovania spoločnosti, myslíme si, že túto skutočnosť prijali ako fakt a rešpektujú ju.“

Ba (Pro Set): „Keďže tenis hrajú inteligentní ľudia, rozhodnutie vlády akceptovali a s pokorou ju aj prijali.“

Zrubáková (Slovan): „Pochopili to s ohľadom na celosvetovú situáciu.“

Kolimárová (Slávia Agrofert): „Hráči i verejnosť reagovali s pochopením a nestretla som sa so žiadnou negatívnou reakciou, nakoľko ide o situáciu vis maior, za ktorú nenesie klub žiadnu zodpovednosť.“



Viete vyčísliť finančné škody spôsobené predčasným ukončením zimnej sezóny?

Chobotová (Inter): „Aktuálne sa o tejto otázke nevieme vyjadriť. S istotou však vieme povedať, že finančné straty sa nebudú týkať len zimnej, ale aj letnej sezóny. Ich výšku budeme vedieť reálne určiť až po obnovení prevádzky TK.“

Zrubáková (Slovan): „Ide približne o sumu 5000 eur, v ktorej však nie je započítaná strata za ďalšie obdobie“

Kolimárová (Slávia Agrofert): „Škody na príjmoch z tenisu sme vyčíslili približne na 25-tisíc eur.“

Ba (Pro Set): „Netreba sa zaoberať otázkou, čo keby, ale čo momentálne je. V prípade dlhodobejšej uzávierky prevádzky budem nútený požiadať Miestny úrad Petržalka o prerušenie respektíve o zníženie nájomného, keďže vzniknutá situácia nastala rozhodnutím štátu.“

Akým spôsobom pristúpilo vedenie klubu k riešeniu náhrady za vzniknuté straty, ktoré predčasným ukončením zimnej sezóny vznikli členom a klientom?

Chobotová (Inter): „Našou snahou je ponúknuť im možnosť vyčerpať nespotrebované predplatené hodiny v letnej sezóne. V súčasnosti nevieme odhadnúť, aké percento našich klientov túto možnosť bude akceptovať.“

Zrubáková (Slovan): „Riešime to formou náhrad, prípadne znížením platby na ďalšie obdobie.“

Kolimárová (Slávia Agrofert): „Hráčom, ktorí mali uhradený poplatok za 3/2020 v plnej výške, poskytneme zľavu z poplatku v letnej sezóne 2020. Rovnaký prístup zvolíme aj pri rekreačných hráčoch.“

Ba (Pro Set): Hovorí sa: Riziko podnikania. Niečo sa deje pre niečo. Je čas na upratovanie a prehodnotenie určitého systému. Neriešim náhrady, ale otázku, ako zlepšiť systém, aby boli obe strany vo vzťahu klient – prevádzkovateľ spokojné.“

Podobné články

Pridajte komentár

Leave a Comment

4 + 2 =