Home Najdôležitejšie Čo nám uniklo? Roger Federer v UNIQLO zarobí stovky miliónov

Čo nám uniklo? Roger Federer v UNIQLO zarobí stovky miliónov

by redakcia tenisovysvet.sk

Počas prvého zápasu Rogera Federera na tohtoročnom Wimbledone sme informovali, že Švajčiar vybehol na kurt v novom oblečení. Po 20 rokoch v Nike skončil a prestúpil k japonskej značke UNIQLO. Tam sa dočká odmeny, akú nemohol nikto dorovnať.

Zmluva s Nike, ktorá vypršala tento rok v marci, mu vynášala ročne približne 10 miliónov dolárov. Ak sa spočítali aj ostatné sponzorstvá, Federer zarábal ročne 60 miliónov na reklamách. Ronaldo, Messi, prípadne jeho konkurent Novak Djokovič dosahovali ledva polovičné čísla.

Pre porovnanie, v kariére si tenisom zarobil (do tohroročného Wimbledonu) presne 116 603 146 dolárov. Na to však potreboval dve dekády krvopotnej driny a umenia. To sa, navyše, bavíme o najúspešnejšom tenistovi všetkých čias.

Finančné podmienky jeho novej zmluvy vyrážajú dych. Federer podpísal zmluvu na 10 rokov, ktorá sa dodrží bez ohľadu na to, koľko ešte bude Švajčiar hrať. Za toto obdobie mu príde na účet 300 miliónov dolárov. To je takmer trikrát toľko, čo si 20-násobný grandslamový šampión zarobil za celú kariéru tenisom. S bohatým sponzorom sa určite oplatí vyjednávať.

Celú vec upiekol Rogerov agent Tony Godsick, ktorý od Nike žiadal viac peňazí. Svetoznáma americká značka si to zrejme pri šírke svojho portfólia zazmluvnených osobností dovoliť nemohla. Navyše, UNIQLO nie je žiadny malý hráč. Ich odhadovaný príjem v roku 2020 sa odhaduje na sumu 29 miliárd dolárov. Japonci majú, skrátka, veľké plány.

Práve v Ázii Federerova popularita a popularita tenisu rastie asi najrýchlejšie. Trh, ktorý má obrovský objem kvôli veľkosti populácie, ešte zďaleka nie je nasýtený. Ak má Švajčiarova gigantická základňa fanúšikov ešte rásť, je to práve v tejto časti sveta.

UNIQLO úspešne podporuje aj najlepšieho ázijského tenistu histórie Keia Nišikoriho. Do značky sa obliekal niekoľko rokov aj Novak Djokovič, no spolupráca nepriniesla želaný efekt a v roku 2017 sa obe strany rozhodli kontrakt nepredĺžiť.

Otázne je, čo bude so značkou „RF“ – na tento dizajn totiž vlastní od roku 2010 práva spoločnosť Nike a veľmi úspešne predáva oblečenie s týmto motívom. Iniciály sú síce Federerove, no ten už ako tvár patrí inej značke. Sám hráč verí, že sa všetky strany dohodnú, ako to vyriešiť: „Áno, logo RF je momentálne v Nike, no malo by sa ku mne časom vrátiť. Dúfam, že to bude čoskoro a že spoločnosť Nike bude v tomto smere nápomocná. Je to pre mňa dôležité, ale najmä pre mojich fanúšikov. Sú to moje iniciálky. Nemôžu im patriť večne.“

Firma UNIQLO už rieši novú kolekciu oblečenia, ktorú by mali so svojím novým tenisovým úlovkom predstaviť už budúci rok. Japonci však topánky nevyrábajú, takže Federer naďalej hráva v teniskách od Nike a minimálne na tie možno zmluvu podpíše. Oblečenie, to už v obchodoch Nike nájdete zlacnené.

Podobné články

Pridajte komentár

Leave a Comment

11 − 2 =