Home Najdôležitejšie FOTO Elitná tenistka o drsnej realite: Lepšie je byť pekná a byť 20. hráčkou sveta ako škaredou svetovou jednotkou

FOTO Elitná tenistka o drsnej realite: Lepšie je byť pekná a byť 20. hráčkou sveta ako škaredou svetovou jednotkou

by Roderik Pastier
Sorana Cirsteová

BUKUREŠŤ – Zárobky športovcov sa nie vždy odvíjajú len od dosiahnutých výsledkov. Prize money za výhry a umiestnenie bývajú často len časťou zárobku, významné príjmy plynú od sponzorov, pre ktorých je okrem samotných výkonov hocikedy dôležitejšia osobnosť športovca, jeho vzhľad alebo aj krajina pôvodu. Napríklad medzi tenistkami je podľa rumunskej hráčky Sorany Cirsteaovej z hľadiska záujmu sponzorov zásadným aspektom vzhľad a miesto narodenia.


Aktuálne 38. hráčka sveta sa rozhovorila o téme v podcaste La Fileu, v ktorom sa zverila, že počas jej spolupráce so športovým gigantom Adidas jej firma dávala otvorene najavo, že jej vzhľad je pre nemeckú značku dôležitejší ako to, čo predvádza na kurte.

„Pamätám si, keď som s Adidasom podpísala zmluvu. Podľa nich som vyzerala dobre a stále mi opakovali: Je lepšie byť pekná a byť v top 20, než byť škaredá svetová jednotka,“ prezradila rodáčka z Bukurešti.

„Keď ste totiž vo svetovej dvadsiatke, ste všade vidieť, ste na očiach 24 hodín denne, sedem dní v týždni, každý týždeň, každý turnaj. Uvedomíte si, že plníte nejakú ich kvótu a všetko je len o marketingu,“ pokračovala.

Jedným z najväčších marketingových ťahákov na kurtoch v minulosti bývala napríklad atraktívna Ruska Anna Kurnikovová, ktorá síce nikdy nevyhrala na okruhu WTA žiadny turnaj, ale firmy sa o ňu preťahovali. A záujem o spoluprácu s ňou veľmi neopadal ani v čase, keď s tenisom skončila.

Okrem vizuálnej atraktivity hrá pri marketingovej využiteľnosti kľúčovú úlohu aj národnosť. Napríklad britská víťazka minuloročného US Open Emma Raducanuová sa po životnom turnaji stala prvotriednou celebritou, zatiaľ čo o pár mesiacov starší dvojitý grandslamový triumf Barbory ​​Krejčíkovej na French Open zďaleka takýto vplyv na tomto poli nemal.



„Ide o trh. Veľká Británia dobre predáva, Španielsko tiež. Východná Európa sa zle predáva. V Japonsku je Naomi Osakaová (bývalá svetová jednotka) najlepšie zarábajúcou športovkyňou, patrí tiež k najlepšie zarábajúcim športovkyniam na svete. Ale ide aj o to, aká ste osobnosť, ako dokážete inšpirovať ostatných ľudí,“ dodala Cirsteaová.

Jej asi najcennejším výsledkom je štvrťfinále French Open 2009, okrem toho dokázala vyhrať dva tituly WTA. Medzi rokmi 2006 a 2016 ju sponzoroval Adidas, teraz spolupracuje s firmou New Balance.

Zdroj: sport.cz, ts

Podobné články

Pridajte komentár

Leave a Comment

19 + 7 =