Chcete zaujať, získať väčšiu pozornosť vašich klientov a byť efektívnejší vo svojom výkone? Nič nepomôže viac ako vaša schopnosť komunikovať so zverencom. Najmä ide o spôsob, akým sa pri tom vyjadrujete. Preniesť a využiť svoje vedomosti a skúsenosti na hráča je jednou z najdôležitejších pedagogických kvalít trénera. Nadávkovať ich v tom správnom množstve a poradí je tou ďalšou kvalitou. Zo skúseností všetci vieme, že práca na premenách, vylepšeniach a rôznych technických úpravách môže byť frustrujúcou skúsenosťou pre obe strany – hráča i trénera. Tréner by mal preto vedieť čo najjednoduchšie, výrazne a presvedčivo svojim klientom vysvetliť, čo treba upraviť, prečo to treba upraviť a ako to idú docieliť. Akoby vám lekár vysvetlil podľa výsledkov nálezov akú máte diagnózu, aké vám predpíše lieky, prečo a ako ich máte správne užívať.
Ak chceme od hráča výsledky, musí mať v prvom rade hráč jasno v tom, čo od neho očakávame. Obraz v jeho hlave my mal byť jasný. Pokiaľ sa nám nepodarí získať hráčov záujem, jeho dôveru, tak sa v celkovom procese zlepšovania len veľmi ťažko pohneme ďalej. Tu zohrávajú sebavedomie, skúsenosti a vedomosti trénera dôležitú úlohu. Ak hráč nerozumie, nedôveruje alebo nechce, tak to pôjde ťažko. Predstava jazdy so zatiahnutou ručnou brzdou nie je asi pre nikoho príjemná. Veď prečo by mal hráč namáhať svoje mozgové a telesné bunky bez garancie úspechu alebo aspoň vízie finálneho produktu, ktorá je potrebná pre sebamotiváciu, ktorá ženie hráča ďalej k dosiahnutiu stanoveného cieľa.
Pridajte komentár