Home Najdôležitejšie Polášek ku Hrbatého kritike zväzu smerom k extralige: Celý vzťah najlepšie vystihuje začiatok zápasov

Polášek ku Hrbatého kritike zväzu smerom k extralige: Celý vzťah najlepšie vystihuje začiatok zápasov

by Igor Uher
Filip Polášek

BRATISLAVA – Jednou z najväčších osobností blížiaceho sa turnaja Bratislava Open 2020, ktorý sa na kurtoch Slovana začína už túto stredu, je nepochybne Filip Polášek. Aktuálne ôsmy najlepší deblista sveta nám v exkluzívnom rozhovore poskytol svoj názor na viaceré horúce témy ohľadom karanténnych opatrení na US Open, ale napríklad aj na vzťah tenisového zväzu k extralige.

Tohtoročný US Open sa má podľa organizátorov začať v pôvodnom termíne 31. augusta za sprísnených bezpečnostných pravidiel, na čo kriticky zareagovali Rafael Nadal aj Novak Djokovič. Podmienky v izolácii na hotelovej izbe, alebo možnosť jedinej sprievodnej osoby sa stretla s ostrou kritikou viacerých tenistov aj tenistiek. Aký veľký tím s vami zvyčajne cestuje na turnaje?

„Mám vlastného tenisového aj kondičného trénera. Na viaceré turnaje ideme aj s priateľkou a dcérou Karolínou. Takto sme spolu boli v Austrálii aj v Londýne. Ale ak by to situácia v New Yorku vyžadovala, vieme sa s Ivanom Dodigom zariadiť tak, aby sme si vyšli navzájom v ústrety. Jeden z nás zoberie tenisového a druhý kondičného trénera.“

Boli by ste ochotný za súčasných karanténnych opatrení štartovať na US Open?

„Do termínu začatia turnaja je ešte veľmi ďaleko. Nemyslím si, že by bolo správne tvrdiť čokoľvek o svojom štarte dva a pol mesiaca dopredu, keď ešte nikto ani netuší, aký smer nadobudne situácia s pandémiou. Ani teraz ešte nevieme, či definitívne ustúpi, kedy a či vôbec príde druhá vlna. Tvrdenia všetkých, ktorí už teraz vylučujú svoj štart, preto považujem za unáhlené. Podmienky sa za dva a pol mesiaca určite ešte zmenia. A na konci dňa sú to všetko aj tak len špekulácie.“

S prípravou ste začali o čosi neskôr ako ostatní hráči. Časujete ju práve na US Open?

„Rátam s tým, že do konca augusta sa turnajový kolotoč určite rozbehne. Bol by som prekvapený, ak by sme ani v tomto termíne nič neodohrali. Svoju prípravu som však smeroval predovšetkým na extraligu a na Bratislava Open. Po bratislavskom podujatí si ešte doprajem pauzu. V tomto mesiaci som toho odohral naozaj dosť, dokonca aj nad plán. Po pauze už nasmerujem prípravu priamo na hardové turnaje.“

Na bratislavskom turnaji prekvapujúco štartujete aj vo dvojhre

„Dostal som voľnú kartu od hlavného organizátora Braňa Stankoviča. Štartu vo dvojhre som sa nebránil. Tak, ako je pre singlistov dobrou prípravou štvorhra, tak aj pre deblových špecialistov je výbornou prípravou štart vo dvojhre. Veľké očakávania však nemám. Predsa len, ak dostanem v prvom kole Nora Gombosa, alebo Andreja Martina, nevidím svoje šance najlepšie. Pre divákov to však bude zrejme atraktívna konfrontácia. Verím tomu, že sa dobre zabavia.“

Až nečakane dobre ste si viedli aj v slovenskej extralige, v ktorej ste pre klub TK LOVE 4 tennis Bratislava vybojovali aj tri body vo dvojhrách.

„Príprava bola dobrá. Som rád, že moje telo záťaž vydržalo, vidno, že je v dobrej kondícii. Pre ligové zápasy sme mali s vedením klubu dohodu, že odohrám prvý zápas. Podľa aktuálnej výkonnosti a fyzického stavu by som potom skúsil aj ďalšie dvojhry. A keďže som sa cítil dobre a relatívne mi to aj išlo, odohral som aj zvyšné zápasy. Škoda, že to finále nedopadlo lepšie, ale je nutné povedať, že Slávia disponuje na slovenské podmienky nadpriemerne kvalitným tímom. Zvíťazili absolútne zaslúžene.“

Prečo ste sa rozhodli pre TK Love 4 tennis Bratislava?

„Erik Čarnakovič je mojim trénerom na Slovensku a veľmi dobre sa poznám aj s Jánom Stančíkom. Zároveň je to klub, ktorý mi vyšiel v ústrety v čase môjho návratu na dvorce a je mi sympatický aj svojim prístupom k hráčom. Navyše je tam široká škála naozaj kvalitných trénerov. Boli to práve oni, ktorí ma pri debatách o možnom návrate na dvorce najviac podporili. Takže tá spolupráca je už dlhodobejšia a myslím, že aj s definitívnou platnosťou do konca mojej hráčskej kariéry.“

Niektorí hráči vrátane reprezentačného trénera Dominika Hrbatého sa vyslovili kriticky k postoju tenisového zväzu k tenisovej extralige. Nielen z pohľadu finančného podhodnotenia, ale aj pre takmer neexistujúcu mediálnu podporu.

„Celý vzťah organizujúcej inštitúcie, teda zväzu k súťaži družstiev, najlepšie vystihuje začiatok zápasov o deviatej ráno. Dočítal som sa, že dôvodom tohto pohľadu strešnej organizácie je najmä skutočnosť, že hráči v tom čase musia štartovať v zahraničí. Priznám sa, že som si dal tú námahu a vypísal som si všetkých tenistov, ktorí v nej štartovali od roku 2006 do 2020 vrátane ich postavenia v rebríčku. Ide o 20 hráčov s veľmi solídnym renkingom v súčasnosti alebo v nedávnej minulosti. Vrátane bývalých daviscupových reprezentantov ako Braňo Sekáč, Viktor Bruthans, alebo Pavol Červenák. Ak v súťaži nastúpi 20 hráčov s takouto reputáciou, nechápem, prečo to nie je dostatočne zaujímavé pre zväz. Posledné tri až štyri roky dotuje súťaž preto, že mu to ukladá zákon. Avšak aj túto sumu, akési prize money, ktoré kluby dostanú, je nutné rozdeliť na tri hracie dni pre všetkých hráčov vrátane stravy, cestovných nákladov a ubytovania. O nejakom výkonnostnom osobnom ohodnotení pre tenistov sa baviť ani nemusíme.“

Nepomohla by zmena termínu na december, podobne ako v Čechách?

„Je zbytočné sa baviť o zmene termínu, ak v tom májovom štartuje 20 hráčov s postavením v rebríčku ATP. Dominik Hrbatý hral extraligu desaťkrát, Noro Gombos osemkrát. Podobne ako Martin Kližan. Na túto tému by sme sa mohli baviť, ak by bol termín konania ligy o týždeň neskôr počas turnaja série Masters v Madride, na ktorom by naši hráči štartovať nemohli. Ale viesť diskusiu o extralige týmto smerom považujem za zbytočné, ak stále zostane v platnosti, že budeme hrať o deviatej ráno. Nemôžem si pomôcť, ale o tomto čase nenaženiem do hľadiska nikoho, nech by som sa akokoľvek snažil.“

Ako reagoval zväz na dôvody vášho rozhodnutia o ukončení reprezentačnej kariéry?

„Ani som neočakával, že by na moje dôvody mohli reagovať. Moje stanovisko preto zostáva nemenné.“

Zdroj: ts – Igor Uher